loader image

فلیم کاری و انالیز

فلیم کاری و انالیز

فهرست

فلیم کاری سنگ گرانیت

فلیم یک واژه انگلیسی به معنای آتش زدن می باشد. که یکی از چندین روش پرداخت روی سنگ و همچنین از بهترین روش های ایجاد بافت می باشد.
این روش را برای از بین بردن سطوح ناهموار روی سنگ گرانیت مروارید مشهد و ایجاد نما و سطح زیبای سنگ استفاده می‌کنند که بیشتر روی سنگ های گرانيت انجام می‌شود به این علت که سنگ گرانيت دارای درجه انبساط های متفاوت و زیادی می‌باشد.

البته روی سنگ های دیگر که مقاومت بالا در برابر حرارت را دارند، مانند مرمریت هم از این روش برای ایجاد بافت روی سطوح آن استفاده میکنند.

کاربرد سنگ گرانیت فلیم شده

از جمله کاربردهای سنگ فلیم شده استفاده به عنوان سنگ پله و همچنین جلوگیری از سرخوردن و استفاده در فضای باز می‌باشد.

با اینکه در گذشته از سنگ های گرانيت استفاده کمتری در محيط های بیرونی می شد به این علت که با در معرض رطوبت و اب قرار گرفتن، موجب لغزندگی بسیار و خطرناک میشد اما در زمان حال با استفاده از روش فلیم کردن، از سطح لغزنده سنگ کاسته می‌شود و در محیط و فضای بیرونی استفاده می‌شود.

نتیجه ی فلیم کردن سنگ گرانيت مروارید مشهد، ایجاد سنگی با سطح بافت دار و زبر است و به این علت که سطح سنگ بافت دار و زبر شده، سطح آن اصطکاک بیشتری پیدا میکند و از این جهت در محیط بیرون مثل سنگ فرش خیابان ها از آن استفاده می‌کنند.

فلیم کردن به دو روش انجام می‌شود:
دستی و ماشینی
که انتخاب این روش ها بستگی به نظر کارفرما و تجربه کارشناس، قابل تعیین می باشد.

بشتر بخوانید » سنگ گرانیت مروارید مشهد

انالیز سنگ گرانیت مروارید مشهد

اساس آنالیز سنگ گرانيت مروارید مشهد، درجه تخلخل آن است که بر کیفیت آن صورت میگیرد . سنگ گرانيت در کیفیت های مختلف و گوناگونی ارائه می‌شود. کیفیت سنگ ها درجه بندی متفاوتی دارد که شامل درجه ۱،درجه ممتاز و سنگ صادراتی است. این سنگ بصورت تایل در ابعاد مختلف مانند ۸۰ در ۴۰، ۶۰ در ۴۰ و ۴۰ در ۴۰ سانتی متر در بازار عرضه می شود. قيمت گذاری آن بر اساس متراژ سنگ و مساحت صورت می گیرد . مسلما ضخامت های مختلف، کاربرد های گوناگون هم دارند. برای مثال ضخامت ۱۷ میل برای محیط های بیرونی خانه مثل سنگ دیوار، سنگ فرش و… به کار می رود.

کاربرد سنگ گرانیت مروارید مشهد علاوه بر موارد ذکر شده در کف پوش های پاساژها، نماهای اصلی و فرعی ساختمان ها، جداول، پیاده روهای کنار منازل، سنگ فرش پارکینگ و … است.

قابلیت برش خوردن و صیقل دادن، از ویژگی های مهم و بارز سنگ گرانيت است. به همین دلیل در برخی دسته بندی های سنگ ها، هر سنگ آذرینی که قابلیت برش خوردن و صیقل دادن آسان داشته باشد، بخشی از سنگ های گرانيت به حساب می آورند.