loader image

گرانیت هلویی تایباد

گرانیت هلویی تایباد

فهرست

گرانیت هلویی تایباد

گرانیت هلویی تایباد  به دلیل کیفیت بالا جزو پرکاربردترین سنگ های ساختمانی است زیرا این سنگ به همان صورت که از معادن استخراج می گردد بدون هیچ مواد پرکننده واضافی  روانه بازار می شود و در صنعت ساختمان سازی به کار برده می شود.این سنگ در رده سنگ های صادراتی و جزء پر استحکام‌ترین سنگ‌های طبیعی میباشد.مقاومت بالا و رنگ های منحصر به فرد این سنگ گرانیت از ویژگی های بارز این سنگ می باشد. گرانیت هلویی تایباد  شباهت زیادی به سنگ های گرانیت وارداتی دارد و میتواند جایگزین مناسبی برای آن ها باشد.

معادن گرانیت هلویی تایباد

منبع و سرچشمه سنگ گرانیت هلویی به استان خراسان رضوی برمی‌گردد. این سنگ زیبا را از معادن شهر تایباد استخراج می‌کنند؛ این شهر در مرز ایران و افغانستان قرار دارد.

نمای ظاهری

همانطور که از نام آن پیداست، به رنگ‌های هلویی، صورتی و یا پرتقالی است.  این سنگ دارای زمینه پرتقالی و در سطح آن دانه های گلبهی و دانه های متوسطی به رنگ سفید ابل مشاهده است. رنگ زیبا و خاص این سنگ باعث شده آن را با نام گرانیت هلویی بشناسند. گرانیت هلویی تایباد شباهت زیادی با سنگ گرانیت پرتقالی نهبندان و گرانیت هلویی خلخال دارد و تنها وجه تمایز آن بلور های رنگی آن می باشد. یکی از راه های تشخیص گرانیت تایباد از گرانیت خلخال توجه به بلورهای سنگ می باشد زیرا، گرانیت تایباد دارای دانه بندی ریزتری است.

کیفیت و دوام

همانطور که می دانید به طور کلی سنگ گرانیت یکی از با کیفیت ترین و با دوام ترین سنگ‌های استخراج شده از معدن می باشد. گرانیت هلویی تایباد به دلیل استحکام و دوام مطلوب طول عمر بالایی دارد و چنانچه در معماری ساختمان استفاده شود سالیان سال بدون آسیب می ماند  و شکل ظاهری آن دچار تغییر نمی شود. انواع گرانیت به دلیل سختی زیادی که دارند با دستگاه های پیشرفته‌ای استخراج و تولید می گردند که دوام سنگ حفظ شود.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        ۹۸۹۱۵۵۲۲۳۴۹۵+

كارخانه             ۰۵۱۳۸۸۰۱۴۲۱

ویژگی های برجسته این نوع گرانیت

از جمله ویژگی های گرانیت هلویی تایباد می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • گرانیت هلویی جز سنگ های مقاوم و محکم میباشد.
  • شباهت زیادی به سنگ های گرانیت وارداتی دارد و جایگزین  مناسبی برای آنهاست.
  • رنگ زیبا و منحصر به فرد در بین گرانیت های داخلی.
  • جلا پذیری این سنگ باعث شده تا سطح براقی داشته باشد.
  • مقاومت بالا و تخلخل بسیار کم
  • جذب آب بسیار پایین

بررسی کانی شناسی و بافت

دلیل رنگ صورتی در سنگ گرانیت هلویی تایباد وجود بلورهای کانی ارتوکلاز می باشد. همچنین این سنگ فاقد خصوصیت دگرسانی می باشد و بافت آن دانه‌ای (یا گرانولار) است. اصلی ترین کانی های تشکیل دهنده بافت این نوع گرانیت عناصری مانند: کوارتز ، بیوتیت و هورنبلند ، ارتوکلاز ، پلاژیوکلاز و مقدار خیلی کمی از کانی های آپاتیت می باشد.

خصوصیات فیزیکی و مکانیکی

عناصر تشکیل دهنده این نوع گرانیت که در قسمت کانی شناسی از آنها نام بردیم باعث شده‌اند که این گرانیت در دسته سنگ‌های با سختی بالا قرار بگیرید. سختی گرانیت هلویی تایباد سبب شده است تا برش این سنگ سخت انجام پذیرد و انجام عملیات ساب و صیقل آن نسبت به دیگر سنگ های تزئینی زمانبر باشد. همچنین این سنگ مقاومت فشاری و کششی زیادی دارد و وجود عناصر تشکیل دهنده آن از فرسایش این سنگ جلوگیری می کند، همین امر باعث شده که در مکان‌های پرتردد مورد استفاده قرار گیرد. این نوع گرانیت به دلیل جذب آب ناچیز مناسب استفاده در محیط های مرطوب است و در این شرایط محیطی دچار لک یا تغییر رنگ نمی شود.

انواع گرانیت هلویی تایباد

گرانیت هلویی تایباد در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار عرضه یافت می شود. معمولاً این سنگ ساختمانی به صورت اسلب و تایل در ابعاد مختلف برش داده می شود. همچنین دسته بندی این سنگ بر اساس درجه کیفیت آن صورت می گیرد که به طور کلی با نام های ممتاز، درجه یک و ضعیف معرفی می شوند. هرچه این سنگ دارای کیفیت بالاتری باشد در رده ممتاز قرار می میگیرد و کیفیت های پایین تر در رده های درجه یک و ضعیف قرار می گیرند.

ابعاد سنگ گرانيت هلویی تایباد

ابعاد هر تایل سنگ گرانيت هلویی تایباد ۳۰ سانتیمتر تا ۱ متر و با ضخامت بین ۲ الی ۳ سانتی متر برش داده و عرضه می‌شود.

بررسی مزایا و معایب

مزایا

علاوه بر رنگ منحصر به فرد، گرم و زیبا در بین گرانیت های داخلی از دیگر مزایای سنگ گرانیت هلویی تایباد که باعث شده این سنگ در ساختمان سازی اولین گزینه انتخابی کاربران باشد. چند مورد از مزایای این سنگ در اینجا به آن اشاره شده است :

  1. در برابر فشار و سایش مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.
  2. مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف
  3. مقاومت در برابر ضربه های وارد شده
  4. ساب پذیری مناسب
  5. حمل و نقل راحت تر نسبت به دیگر سنگ ها به دلیل وزن کم.

معایب

در کنار مزایای بسیار زیاد گرانیت هلویی تایباد از معایب بارز آن مانند سایر گرانیت ها چسبندگی کم با ملات است.می توان گفت علاوه بر قیمت بیشتر نسبت به دیگر گرانیت های موجود و همچنین وزن، بیشترین و مهم ترین عیب این سنگ ها می باشد ولی با این حال بیشترین کاربرد را در نمای داخلی و بیرونی ساختمان را دارد.

کاربرد و موارد استفاده

همانطور که گفته شد این سنگ جذب آب پایینی دارد از طرفی رنگ خاص و منحصربه فردی دارد. همین ویژگی ها باعث شده کاربرد سنگ گرانیت هلویی در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها بیشتر از دیگر سنگ ها باشد. در نگاه کلی مکان های مورد استفاده از سنگ معمولا به شرح زیر میباشند :

  • سنگ فرش مجتمع های تجاری ، اداری و مسکونی
  • کاربرد در نمای اصلی ساختمان
  • دیواره های داخلی ساختمان
  • استفاده به عنوان سنگ پله به خصوص در مکان های پرتردد
  • سنگ فرش پیاده رو ها
  • سنگ فرش محوطه حیاط منازل و پارکینگ ها
  • استفاده در دکوراسیون داخلی آشپز خانه

ویژگی‌های سنگ گرانیت هلویی تایباد

گرانیت هلویی تایباد دارای تم رنگی باز و روشن است که پوشانده شده از دانه‌های درشت به رنگ های پرتقالی و قهوه‌ای می‌باشد. در نمونه های ضعیف این گرانيت ها لکه‌ها و غده‌های سیاه دیده می‌شود. به گرانیت تایباد گرانیت صورتی یا گرانیت هلویی هم می‌گویند.

در برخی نمونه ها بجز دانه‌های نارنجی، دانه‌های متوسط سیاه و سفید هم در سطح گرانیت ها دیده می‌شود.

به دلیل مقاومت بالا، استحکام و سختی که این گرانیت دارد می‌توان کارهای مختلفی روی این سنگ انجام داد، که از جمله این کارها عبارتند از :

تایل
ریزه بار
طولی
اسلب

تولید انبوه گرانیت هلویی تایباد

با توجه به گسترده بودن معادن استخراج گرانیت هلویی تایباد ، تولید این نوع گرانیت به صورت انبوه است و در بازارهای عرضه نسبت به دیگر گرانیت‌ها به فراوانی یافت می شود. استخراج و تولید این سنگ به روش های مختلفی انجام می شود. با توجه به محبوبیت این سنگ در صنعت ساختمان سازی تولید این سنگ در حال افزایش می باشد. به گونه‌ای که علاوه برتامین نیاز بازارهای داخلی صادرات این سنگ در جهت تامین نیاز بازارهای خارجی نیز صورت می گیرد.

البته قابل بیان است ، سنگ گرانیت هلویی تایباد از جمله سنگ هایی است که به طور زیاد و گسترده استخراج نمی شود و ذخیره مقدار بالا از معدن آن وجود ندارد . پس ؛ برای استفاده از این گرانيت در پروژه هایی که متراژ بالا تری دارند ؛ قبل از خرید حتما باید، برای تامین مقدار مورد نیاز سنگ از سمت شرکت یا کارخانه مربوطه ، اطمینان حاصل کرد.

اطلاع از قیمت

قیمت این نوع گرانیت به چند عامل بستگی دارد. هرچه سطح سنگ بدون غده و یکنواخت باشد قیمت بالاتری دارد. این سنگ در ضخامت های مختلف تولید می شود هرچه ضخامت سنگ بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. دیگر پارامتری که در تعیین قیمت این سنگ تاثیر گذار است ابعاد سنگ می باشد. همچنین کیفیت فرآوری از نظر ساب و برش نیز در قیمت آن تاثیر گذار می باشد. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق این محصول با ما تماس بگیرید.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        ۹۸۹۱۵۵۲۲۳۴۹۵+

كارخانه             ۰۵۱۳۸۸۰۱۴۲۱

صادرات گرانیت هلویی تایباد

این نوع گرانیت علاوه بر مصرف بالا در داخل کشور جز سنگ های تزئینی صادراتی می باشد. این سنگ همچنین به شکل های مختلف(خام و فراوری شده) به کشورهای دیگر صادر میشود. این محصول به کشور های مانند عراق ، سوریه ، ترکمنستان و کشور های حوضه CIS صادر می شود. گرانیت هلویی تایباد در بسته بندی های مخصوص سنگ اوسان با کیفیت بالا بسته بندی می شود و آماده صادرات به کشورهای همسایه می شود.

حمل و نقل گرانیت هلویی تایباد

با توجه به مشخصات متراژ و وزن مربوط به سنگ‌های گرانیت تایباد با ضخامت ۱۶ میلیمتر و ۲ سانتیمتر، می‌توانیم حداکثر میزان متراژ و وزن سنگ را برای هر نوع وسیله نقلیه محاسبه کنیم:

حمل با وانت بار:

   – حداکثر میزان وزن بار: ۶۰۰ کیلوگرم

   – حداکثر میزان متراژ سنگ: ۱۵ متر مربع

   – بر اساس وزن متوسط ۴۶ کیلوگرم در متر مربع (میانگین بین ۴۴ تا ۴۸)

   – بر اساس این میانگین، حدوداً ۱۳ سنگ در هر متر مربع (۶۰۰ ÷ ۴۶ = ۱۳٫۰۴)

   – پس برای حمل با وانت بار، حدوداً ۱۹۵ سنگ (۱۳ × ۱۵ = ۱۹۵)

 

حمل با نیسان:

   – حداکثر میزان وزن بار: ۲۰۰۰ کیلوگرم

   – حداکثر میزان متراژ سنگ: ۵۰ متر مربع

   – بر اساس وزن متوسط ۴۶ کیلوگرم در متر مربع (میانگین بین ۴۴ تا ۴۸)

   – بر اساس این میانگین، حدوداً ۴۳ سنگ در هر متر مربع (۲۰۰۰ ÷ ۴۶ = ۴۳٫۴۸)

   – پس برای حمل با نیسان، حدوداً ۲۱۵۰ سنگ (۴۳ × ۵۰ = ۲۱۵۰)

 

حمل با خاور:

   – حداکثر میزان وزن بار: ۴۰۰۰ کیلوگرم

   – حداکثر میزان متراژ سنگ: ۱۰۰ متر مربع

   – بر اساس وزن متوسط ۴۶ کیلوگرم در متر مربع (میانگین بین ۴۴ تا ۴۸)

   – بر اساس این میانگین، حدوداً ۸۷ سنگ در هر متر مربع (۴۰۰۰ ÷ ۴۶ = ۸۷٫۰)

   – پس برای حمل با خاور، حدوداً ۸۷۰۰ سنگ (۸۷ × ۱۰۰ = ۸۷۰۰)

 

حمل با کامیون تک:

   – حداکثر میزان وزن بار: ۱۰۰۰۰ کیلوگرم

   – حداکثر میزان متراژ سنگ: ۲۲۰ متر مربع

   – بر اساس وزن متوسط ۴۶ کیلوگرم در متر مربع (میانگین بین ۴۴ تا ۴۸)

   – بر اساس این میانگین، حدوداً ۴۷۸ سنگ در هر متر مربع (۱۰۰۰۰ ÷ ۴۶ = ۴۷۸٫۲۶)

   – پس برای حمل با کامیون تک، حدوداً ۱۰۵۱۶۰ سنگ (۴۷۸ × ۲۲۰ = ۱۰۵۱۶۰)

 

حمل با ایسوزو:

   – حداکثر میزان وزن بار: ۶۰۰۰ کیلوگرم

   – حداکثر میزان متراژ سنگ: ۱۵۰ متر مربع

   – بر اساس وزن متوسط ۴۶ کیلوگرم در متر مربع (میانگین بین ۴۴ تا ۴۸)

   – بر اساس این میانگین، حدوداً ۱۳۰ سنگ در هر متر مربع (۶۰۰۰ ÷ ۴۶ = ۱۳۰٫۴۳)

   – پس برای حمل با ایسوزو، حدوداً ۱۹۵۰۰ سنگ (۱۳۰ × ۱۵۰ = ۱۹۵۰۰)

 

حمل با کامیون جفت:

   – حداکثر میزان وزن بار: ۱۶۰۰۰ کیلوگرم

   – حداکثر میزان متراژ سنگ: ۳۳۰ متر مربع

   – بر اساس وزن متوسط ۴۶ کیلوگرم در متر مربع (میانگین بین ۴۴ تا ۴۸)

   – بر اساس این میانگین، حدوداً ۷۱۷ سنگ در هر متر مربع (۱۶۰۰۰ ÷ ۴۶ = ۳۴۷٫۸۲)

   – پس برای حمل با کامیون جفت، حدوداً ۲۳۷۲۱۰ سنگ (۷۱۷ × ۳۳۰ = ۲۳۷۲۱۰)