loader image

گرانیت پرتقالی تایباد

گرانیت پرتقالی تایباد

فهرست

گرانیت پرتقالی تایباد

گرانیت پرتقالی تایباد از جمله گرانیت های تولید شده در داخل می باشد که دارای سطحی یکنواخت و ساب پذیری خوبی است. این نوع گرانیت به گرانیت پرتقالی ، هلویی و گاها صورتی تایباد معروف است. سنگ گرانیت پرتقالی تایباد دارای زمینه هلویی یا پرتقالی به دانه های مشکی و سفید می باشد. این سنگ در رده سنگ‌های با دانه بندی ریز قرار دارد و به دلیل استحکام و مقاومت بالا معمولا در مسیرهای پر رفت و آمد به کاربرده می شود. معدن این گرانیت در نزدیکی شهر مرزی تایباد که بین ایران و افغانستان قرار دارد واقع شده است ،گرانیت پرتقالی به صورت خام فرآوری و صادر می شود. به دلیل تم رنگی خاص و جذاب نسبت به دیگر گرانیت های تولید داخل بیشترین کاربرد را دارد.

ویژگی های ظاهری

در صورتی که در مواد تشکیل دهنده سنگ گرانیت کانی صورتی رنگ پتاسیم فلدسپات وجود داشته باشد رنگ سنگ گرانیت پرتقالی یا هلویی می شود. این گرانیت نسبت به سنگهای گرانیت پرتقالی زنجان و خرمدره دارای زیبایی منحصر به فرد و خیره کننده‌ای است. از این رو توجه کاربران در صنعت ساختمان سازی را به خود جلب می کند. زیبایی چشمگیر این سنگ و شیشه‌ای بودن آن باعث شده در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها خودنمایی کند.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        ۹۸۹۱۵۵۲۲۳۴۹۵+

كارخانه             ۰۵۱۳۸۸۰۱۴۲۱

از نظر استحکام و مقاومت

اغلب سنگ های گرانیت از استحاکم و مقاومت خوبی برخوردار هستند. گرانیت پرتقالی تایباد نیز جزو سنگ های محکم و مقاوم محسوب می شود. این سنگ فشار زیادی را تحمل می کند و همچنین در برابر ضربه و حرارت مقاوم است. یکی از مهترین دلایلی که باعث شده این سنگ در سنگ فرش سالن‌ها ، متروها و پیاده‌روها استفاده شود ، همین استحکام و مقاومت مطلوب آن می باشد. همچنین طول عمربالایی دارد و در برابر فرسایش و سایدگی نیز از خود مقاومت نشان می دهد.

خصوصیات کلی

علاوه بر مقاومت و زیبایی ظاهری ، گرانیت پرتقالی تایباد دارای خصوصیات ذاتی دیگری نیز می باشد. جذب آب ناچیزی دارد و معمولا می توان گفت در هر محیطی قابل نصب است. ساب پذیری بالایی دارد به گونه‌ای که می توان تا حد شیشه‌ای بودن این سنگ را صیقل داد. البته با تمام این ویژگی‌های خوبی که دارند این نوع گرانیت عایق حرارتی و صوتی خوبی نمی باشد و دارای وزن بالایی هستند.

ساختار شیمیایی و نحوه تشکیل سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از سنگ‌های رسوبی است که از ترکیبات مختلفی شکل می‌گیرد، اما در اصل شامل موادی مانند فلدسپات‌ها، کوارتز و میکاها می‌باشد.

این سنگ به دلیل ساختار و خصوصیاتش برای ساختمان‌سازی و تزئینات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سنگ گرانیت از اجزای زیر تشکیل می‌شود:

 

  1. فلدسپات‌ها (سیلیکات‌های آلومینیمی و پتاسیمی یا سدیمی): این اجزا حدود ۶۰% تا ۷۰% از حجم سنگ گرانیت را تشکیل می‌دهند.

فلدسپات‌ها در انواع مختلفی از جمله فلدسپات پتاسیمی (کالی) و فلدسپات سدیمی (سودا) وجود دارند.

آنها از اهمیت بالایی به لحاظ شیمیایی و فیزیکی برخوردارند.

 

  1. کوارتز: کوارتز نیز بخش قابل ملاحظه‌ای از سنگ گرانیت را تشکیل می‌دهد، حدود ۲۰% تا ۳۰% از حجم سنگ.

کوارتز به عنوان یک معدن از دسته سیلیسی می‌باشد و از نظر شیمیایی اصلی‌ترین معدن موجود در پوسته زمین است.

 

  1. میکاها (مانند بیوتیت و موسکویت): این مواد معمولاً در مقدار کمتری در ساختار سنگ گرانیت یافت می‌شوند.

آنها معمولاً به عنوان مواد پرکننده یا مواد روزنه‌ای عمل می‌کنند.

 

به طور کلی، سنگ گرانیت به دلیل این که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده است، یک سنگ گوشته‌ای (igneous rock) متخلخل و با ساختار مشابه به کریستال می‌باشد.

تشکیل سنگ گرانیت بیشتر در اثر گرما و فشار عمل می‌کند، که عمدتاً در عمق زمین، مثلاً در لایه‌های زیرین پوسته زمین، اتفاق می‌افتد.

هنگامی که مواد مذاب درون زمین سرد شده و جامد شده، سنگ گرانیت تشکیل می‌شود.

 

بررسی مراحل فرآوری سنگ‌های گرانیتی

همانطور که میدانید سنگ های که به شکل خام از معدن استخراج می شوند قابل استفاده نیستند. این سنگ ها طی فرآیندهای خاصی به محصول مصرفی کاربران تبدیل می شوند. در این بخش مراحل فرآروی سنگ های گرانیتی را بررسی می کنیم.

فرآیند برش سنگ

اولین مرحله پس از استخراج سنگ فرآیند برش آن می باشد. جهت تولید سنگ در ابعاد مختلف باید قطعه سنگ استخراج شده از معدن برش داده شود تا برای عرضه در بازار آماده گردد. در برش سنگ از روش های مختلفی استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین و معمول ترین روش ها استفاده از انواع مختلف اره برای برش سنگ می باشد. برش سنگ‌ها ممکن است توسط اره های نرم بر، اره های قله بر یا اره های سخت بر انجام پذیرد.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        ۹۸۹۱۵۵۲۲۳۴۹۵+

كارخانه             ۰۵۱۳۸۸۰۱۴۲۱

ساب و پولیش سنگ

پس از انجام فرآیند برش نوبت به فرآند ساب و پولیش سنگ می رسد. در این مرحله سطح سنگ صیقل داده می شود، سطوح اضافه در سنگ برداشته می شود و تا مرحله ای سطح سنگ یکدست و یکنواخت شود این فرآیند ادامه دارد. به این نکته توجه داشته باشید که ساب و پولیش سنگ ها بسته به جنس سنگ متفاوت است. در ساب و پولیش هر سنگ از هد های مخصوص آن استفاده می شود.

عمده ترین کاربرد گرانیت پرتقالی تایباد

نسبت به سنگ‌های آهکی و دیگر سنگ‌های تزئینی گرانیت پرتقالی تایباد بیشترین کاربرد را در طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان دارد. علت آن مقاومت و استحکام بالا در شرایط محیطی مختلف و فرسایش کم آن در مکان های پر تردد می باشد. با قابلیت های که این سنگ دارد در هر مکانی از خانه قابل استفاده است. عمده ترین کاربردهای این سنگ به صورت زیر است:

  • سنگ فرش ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی
  • سنگ فرش محوطه حیاط و پارکینگ ها
  • استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی منزل
  • کاربرد در مکان های پر رطوبت منزل مانند: حمام و دستشویی
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان
  • ساخت مصنوعات سنگی
  • استفاده به عنوان سنگ پله و کاربرد در دیواره پله ها و….

استعلام قیمت گرانیت پرتقالی تایباد

استخراج و فرآوری گرانیت بسیار هزینه‌بر می باشد از این رو قیمت این سنگ نسبت به سنگهای تراورتن یا مرمیت بیشتر می باشد. همچنین درجه بندی گرانیت پرتقالی تایباد در سورت های بالا تر باعث افزایش قیمت این سنگ در بین سنگ های تزئینی و ساختمانی شده است. با توجه به نوسانات بازار ارز حهت اطلاع از قیمت یا سفارش این محصول با ما تماس بگیرید. پارامترهای تعیین قیمت این محصول:

  • سورت بندی سنگ
  • روش های استخراج
  • کیفیت سنگ
  • ابعاد و ضخامت سنگ
  • هزینه های حمل و نقل و ….