loader image

گرانیت پرتقالی نهبندان

گرانیت پرتقالی نهبندان

فهرست

گرانیت پرتقالی نهبندان

گرانیت پرتقالی نهبندان گرانیتی است با تم رنگی گلبهی روشن که گل های مشکی در سطح سنگ گسترده است. گرانیت پرتقالی از نمونه های مرغوب سنگ نهبندان به حساب می آید و توصیه می شود از این سنگ بیشتر برای نما داخلی مورد استفاده قرار بگیرد تا سنگ فرش. با توجه به وجود کانی کوارتز که به آن سیلیس هم می گویند، باعث خوردگی سریع قسمت های برنده اره و دیسک سنگبر می شود. به طور کلی گرانیت نهبندان در سه تم رنگی کرم ، طوسی و پرتقالی عرضه می شود که سنگ گرانیت پرتقالی آن از محبوب ترین و پرکاربرد ترین نوع آن است.

 

 

 

ویژگی ها ظاهری و فیزیکی

  • رنگ زمینه روشن و پرکاربرد
  • بافت سنگ دارای دانه های تقریبا درشت می باشد
  • گرانیت پرتقالی نهبندان دارای جذب آب پایین می باشد
  • از سطح یکنواخت و بافت عالی در نماکاری برخوردار است
  • ساب پذیری بسیار خوبی در زمان فرآوری
  • مقاومت سایشی و فشاری بالایی در برابر فشارهای وارده را دارا می باشد
  • دارای سطح هایی از نمونه فیلم و صیقلی می باشد
  • مقاوم و تحمل پذیر در برابر شرایط آب و هوایی و تغییرات جوی در نماهای بیرونی
  • تولید انبوه سنگ گرانیت نهبندان از بارزترین ویژگی های این سنگ است

 


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        989155223495+

كارخانه             05138801421

مزایای کاربرد گرانیت پرتقالی نهبندان

از جمله مزایای که باعث شده این سنگ از محبوبیت خاصی برخوردار باشد می توان به مواردی مانند : تنوع رنگ و طرح ، جلوه ی زیبا و براق ، ثبات رنگ ، تخلخل کم ، قیمت مناسب ،جذب آب پایین ، استحکام بالا و…. اشاره داشت.

  • زیبایی و ظاهر جذاب: گرانیت پرتقالی نهبندان به دلیل رنگ‌ها، الگوها و تراکم ذرات معدنی در تشکیل آن، ظاهری زیبا و جذاب دارد. گرانیت پرتقالی نهبندان با رنگ پرتقالی یا طیفی از رنگ‌های زرد و نارنجی می‌تواند یک انتخاب زیبا برای طراحی داخلی و خارجی باشد.
  • مقاومت فیزیکی: گرانیت یک سنگ سخت و مقاوم است و می‌تواند در برابر خراشیدگی، سایش، و آبکاری مقاومت نشان دهد. این ویژگی‌ها آن را به یک مواد ساختمانی مقاوم و با عمر طولانی تبدیل می‌کنند.
  • مقاومت در برابر حرارت و آتش: گرانیت پرتقالی نهبندان مقاومت خوبی در برابر حرارت دارد و می‌تواند به خوبی در معرض دمای بالا، مثلاً در اطراف اجاق یا آشپزخانه، قرار گیرد.
  • استفاده در مکان‌های خارجی: به علت مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و تغییرات دمایی، گرانیت برای ساخت فرش‌های معرض آب و هوا مناسب است. به همین دلیل، از گرانیت در فضاهای باز مانند پله‌ها، تراس‌ها و پیاده‌راه‌ها نیز استفاده می‌شود.
  • مقاومت در برابر خوردگی: گرانیت به عنوان یک سنگ معدنی، مقاومت خوبی در برابر تأثیرات خوردگی دارد و این امکان را فراهم می‌کند که در مکان‌های مرطوب نیز مورد استفاده قرار گیرد.
  • استفاده در صنعت ساختمانی و دکوراسیون: گرانیت به عنوان یک مصالح ساختمانی و همچنین برای ایجاد محیط‌های داخلی زیبا و ماندگار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معایب گرانیت پرتقالی نهبندان

    1. وزن گرانیت بالاست و استفاده از آن در نما بار مرده بر ساختمان وارد می کند.
    2. نصب این سنگ به دلیل استفاده از ملات برای چسبندگی، زمان بر است.
    3. این سنگ عایق حرارتی و صوتی نیست، در نتیجه منجر به هدر رفتن انرژی در ساختمان می شود.
    4. چسبندگی گرانیت به ملات ضعیف است ، از این رو با گذشت زمان ممکن است از محل خود جدا شوند.
    5. قیمت گرانیت در مقایسه با سنگ چینی و تراورتن گران تر است.

استخراج بلوک گرانیت پرتقالی نهبندان


قلب معدن گرانیت پرتقالی اوسان


فرآوری سوپر لوکس شیشه‌ای گرانیت پرتقالی-هلویی اوسان


بارگیری صادراتی گرانیت نهبندان به مقصد عراق


بارگیری صادراتی گرانیت نهبندان به مقصد خلیج فارس


استخراج بلوک گرانیت پرتقالی نهبندان

آنالیز گرانیت پرتقالی نهبندان

 

میزان مطلوبجذب آبوزن مخصوصتخلخلمقاومت فشاریمقاومت سایشی
Min۰٫۰۱۲۱۰۰۰٫۰۵۹۰۰۲٫۶
Max۲۳۵۰۰۲۲۸۰۰۷
گرانیت پرتقالی نهبندان۰٫۰۸۲٫۷۰٫۱۸۲۱۴۰۳٫۱

جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        989155223495+

كارخانه             05138801421

کاربرد گرانیت پرتقالی نهبندان

گرانیت پرتقالی نهبندان با توجه به تم رنگی روشنی که دارد ، بهترین گزینه برای استفاده در نمای داخلی ساختمان است همچنین این سنگ در نمای خارجی نیز کاربرد دارد. چند مورد از کاربرد های این نوع سنگ :

  1. دیواره های شومینه
  2. سرویس های بهداشتی
  3. نمای داخلی و خارجی هتل ها، پاساژ ها و مجتمع های تجاری و مسکونی
  4. روف گاردن
  5. محوطه سازی
  6. دیواره های داخلی
  7. پیشخوان و کانتر مراکز عمومی
  8. راه پله ها
  9. فضای داخل آشپزخانه و ….

نکته : استفاده از گرانیت در فضاهای آزمایشگاهی و در معرض پرتوهای ایکس و گاما توصیه نمیگردد.

پارامتر های سورت بندی

  • نداشتن غده و شالی
  • درجه بندی دقیق و حداقل بازی رنگ
  • قطر سنگ
  • گونیا بودن ابعاد سنگ
  • ساب سنگ
  • لب پر نبودن سنگ

بررسی کیفیت

سختی و یکنواختی سنگ گرانیت از سنگ های آهکی بیشتر است. هرچه دانه های سنگ گرانیت پرتقالی یکنواخت و ریز تر باشد از کیفیت و دوام بالاتری برخوردار است. این سنگ تا مرحله آینه ای خاصیت جلاپذیری دارد و همین امر باعث شده تا کاربرد زیادی در ساختمان سازی داشته باشد. سنگ گرانیت پرتقالی نهبندان از جمله مقاوم ترین سنگ ها بعد از الماس، سنگ های قیمتی و یاقوت کبود است. همچنین نسبت به دیگر سنگ های ساختمانی مانند تراورتن و مرمر مقاومت بیشتری دارد.

صادرات گرانیت پرتقالی نهبندان

صادرات انواع سنگ گرانیت می تواند یکی از راه های ورود ارز به کشور باشد. با توجه به فراوانی معادن سنگ گرانیت ، صادرات این سنگ به خارج از کشور از اهمیت زیادی برخوردار است . در ایران سنگ های گرانیت با کیفیت بالا استخراج می شود و بسیاری از مردم کشورهای خارجی به گرانیت علاقه دارند. همچنین تنوع بالا انواع گرانیت ایرانی باعث شده که توجه دیگر کشور رابه خود جلب کند. سنگ گرانیت پرتقالی نهبندان نیز در گروه سنگ های صادراتی قرار دارد که به کشورهای عراق ٬ ارمنستان ٬ ترکیه ٬ امارات ٬ تاجیکستان صادر میشود.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        989155223495+

كارخانه             05138801421


 

ابعاد برش خورده

سنگ های گرانیت دارای ابعاد مختلفی هستند ولی معمولا در ابعاد اسلب ، تایل ، طولی (پلاک) و حکمی (نمره) برش داده می شوند و روانه بازار می شوند. ابعاد صادراتی نیز به صورت دو سانت کامل برای صادرات بریده میشود. جهت صادرات این سنگ از پالت های مخصوص استفاده می شود.

پارامتر های تعیین کننده قیمت

دو پارامتر مهم در تعیین قیمت سنگ های گرانیت تون رنگی روشن و فاقد غده بود سنگ می باشد. اگر این دو ویژگی در هنگام خرید سنگ رعایت شود باید هزینه بیشتری پرداخت نماید. مورد بعدی که ارجعیت دارد کیفیت فرآوری می باشد به این صورت که ، از نظر ساب برش و دیگر موارد از کیفیت بالایی برخوردار باشد ، قیمت گذاری آن نیز بالا تر از سایر سورت‌ها است. از دیگر عواملی که بر قیمت سنگ گرانیت پرتقالی نهبندان اثر گذار است در نظر گرفتن ابعاد سنگ می باشد ، با توجه به ابعاد آن قیمت این سنگ نیز متغییر می باشد. نوع طوسی دارای زیبایی کمتر و ارزانترین قیمت و رنگ پرتغالی زیباترین و گرانترین نوع آن است.

معدن گرانیت پرتقالی نهبندان

انواع سنگ نهبندان از جمله معروف ترین و شناخته شده ترین مواد معدنی هستند . استان خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که معادن بسیاری را در خود جای داده است. معادن سنگ گرانیت نهبندان متعلق به گروه معدنی نهبندان در استان خراسان جنوبی شهرستان نهبندان روستای چاه داشی، منطقه ی معدنی شاهکوه قرار گرفته است. گرانیت های که در شهرستان نهبندان استخراج می شود تنوع بالایی دارند. همچنین این شهرستان دارای معادن پرشمار سنگ گرانیت می باشد.

روش های استخراج

برای استخراج سنگ های تزئینی چندین روش وجود دارد که با توجه به نوع سنگ و محل معدن روش استخراج انتخاب می شود. همچنین از عواملی که در تعیین نوع روش استخراج تاثیر گذار است می توان مواردی مانند: قابلیت صادرات ، بودن روش در ایران و کمتر صدمه رساندن به ذخائر را نام برد.از جمله روش های استخراج این سنگ  استخراج با چال موازی ، استخراج با ماشین سنگ بر ، استخراج هیدرومکانیکی،  استخراج با سیم برش فولادی یا سیم الماسه و استخراج با کمک مواد شیمایی را می توان نام برد. اما متداول ترین روش ااستخاج در حال حاضر استخراج با روش ماشین سنگ بر و سیم الماسه می باشد.

 

سنگ گرانیت کرم نهبندان

سنگ گرانیت هلویی تایباد

سنگ گرانیت مروارید مشهد