loader image

سنگ گرانیت هلویی تایباد

سنگ گرانیت هلویی تایباد

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از انواع سنگ گرانیت که بسیار زیبا و متفاوت است آشنا کنیم؛ سنگ گرانیت هلویی تایباد! تا کنون این سنگ زیبا را از نزدیک دیده اید؟ تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با تمام ویژگی های این سنگ آشنا کنیم.

سنگ گرانیت چه نوع سنگی است؟

سنگ گرانیت یکی از سخت ترین و مقاوم ترین سنگ ها است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد. از این رو به دلیل مقاومت بالایی که دارد، از آن برای مکان های پر تردد مثل سنگ فرش ها استفاده می‌شود. از گرانیت به سبب ظرافت و درخشندگی خاصی که ایجاد می کند اغلب برای کفپوش و قاب های دیواری نیز استفاده می شود.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        ۹۸۹۱۵۵۲۲۳۴۹۵+

كارخانه             ۰۵۱۳۸۸۰۱۴۲۱

روش های فرآوری سنگ گرانیت

همانطور که میدانید سنگ گرانیت کاربرد های زیادی دارد و روش فرآوری آن متفاوت می باشد. در این بخش شما را با برخی از روش های فراوری این سنگ آشنا می کنیم. معرفی چند مورد از روش های فرآوری سنگ گرانیت:

سابیده:

در این روش سنگ های گرانیتی از جمله گرانیت هلویی تایباد با سطحی براق و صیقلی در ابعاد و اندازه های مختلف مانند : تایلی ، اسلب ، طولی و … تولید می شوند.

هوند:

در این روش فراوری سطح سنگ مات و کدر می باشد اما سطح سنگ صاف و کاملا صیقلی است.

بوش همر:

در این روش فرآوری سطح سنگ یک دست و یک نواخت نمی باشد بلکه دارای برجستگی های می باشد.

فلیم:

در این روش سطح سنگ یک دست نمی باشد اما تمام برجستگی ها و زبری های سنگ ازبین برده می شود.

فلیم چرمی:

این روش فراوری مشابه روش فیلم می باشد با این تفاوت که که در روش فیلم چرمی سنگ دارای ظاهری زیباتر می باشد.

کات:

روی سطح سنگ برش ها موازی ایجاد می شود جهت جلوگیری از لغزندگی. این برش ها علاوه بر رفع لغزندگی جلوه خاصی به ظاهر سنگ می دهند.

کات بروکن:

تنها تفاوت این روش با روش کات این است که پس از ایجاد برش ها در سطح های برجسته سنگ شکستگی های برای زیبایی سنگ ایجاد می شود.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        ۹۸۹۱۵۵۲۲۳۴۹۵+

كارخانه             ۰۵۱۳۸۸۰۱۴۲۱



ویدیوهای سنگ گرانیت هلویی تایباد

فرآوری سوپر لوکس شیشه‌ای گرانیت پرتقالی-هلویی اوسان


فرآوری چرمی گرانیت پرتقالی اوسان (هلویی تایباد)


فرآوری سوپر لوکس صادراتی گرانیت هلویی تایباد (اوسان)

ظاهر گرانیت هلویی

گرانیت تایباد به دلیل دارا بودن مینه روشن و دانه‌بندی درشت، بسیار زیبا و چشم گیر است.  شما اکثرا این سنگ را در دو رنگ پرتقالی و قهوه‌ای می‌بینید. رنگ زیبا و خاص این سنگ باعث شده آن را با نام گرانیت هلویی نیز بشناسند.



هنگام خرید

اگر در فروشگاه روی سنگ گرانیت هلویی تایباد لکه های تیره مشاهده کردید، تعجب نکنید. این لکه های سیاه را اصطلاحا غده می‌نامیم که تنها در گرانیت تایبادهای ضعیف دیده می‌شوند. پس در این حالت بهتر است به خوبی به قیمت سنگ هم دقت کنید؛ چراکه این موضوع باعث کاهش قیمت می‌شود.

انواع سنگ گرانیت هلویی تایباد

به طور کلی این سنگ با رنگ گرم و منحصر به فرد خود، توانسته جایگاه خوبی در بازار و بین سنگ های گرانیت داخلی پیدا کند. این سنگ را در بازار با سه نام ممتاز، درجه یک و ضعیف معرفی می‌کنند.

از نظر ابعاد

این سنگ در ابعاد مختلفی در بازار وجود دارد اما عرضه کنندگان معمولا گرانیت هلویی تایباد را به شکل جدول ، طولی، اسلب و تایل در ابعاد مختلف و متفاوت برش می‌زنند.

از نظر کیفیت

این سنگ را در فروشگاه ها می‌توانید با کیفیت های مختلفی ببینید اما از نظر کیفیت آن را به سه دسته ممتاز، درجه یک و ضعیف دسته بندی می‌کنند. مشخصا کیفیت آن در قیمت نهایی هم تاثیرگذار است.

 

نمونه صادراتی سنگ گرانیت هلویی تایباد

بارگیری صادراتی گرانیت هلویی تایباد (اوسان)


نمونه ساب لوکس شیشه‌ای – فرآوری صادراتی سنگ گرانیت


بسته بندی و صادرات گرانیت هلویی تایباد

معادن سنگ گرانیت هلویی تایباد

منبع و سرچشمه سنگ گرانیت هلویی تایباد به استان خراسان رضوی برمی‌گردد. این سنگ زیبا را از معادن شهر تایباد استخراج می‌کنند؛ این شهر در مرز ایران و افغانستان است.

کاربردهای گرانیت تایباد

از آنجایی که این سنگ بسیار ظاهر زیبا و خاصی دارد، مهم است که کاربرد های آن را بشناسید و درجای درستی از آن استفاده کنید؛ از این رو افرادی هم که به این سنگ علاقه دارند، به دنبال شناخت کاربردهای آن برای استفاده در جای درست از این سنگ هستند.

از گرانیت تایباد در موارد زیر بیشتر استفاده می‌شود:

  • سنگ‌فرش فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها
  • سنگ‌فرش محوطه و پیاده‌روها
  • سنگ کف واحدهای تجاری و مسکونی
  • سنگ دیوار واحدهای تجاری و مسکونی
  • نمای بیرونی و اصلی ساختمان‌ها
  • بدنه راه پله و سنگ پله
  • کف و دیوارهای پارکینگ
  • حیاط
  • پارک ها
  • جدول سنگی

جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        ۹۸۹۱۵۵۲۲۳۴۹۵+

كارخانه             ۰۵۱۳۸۸۰۱۴۲۱

 

استفاده در ساخت مصنوعات سنگی

با توجه به زیبایی و استحام بالایی که سنگ های گرانتی دارند بیشترین کاربرد را در ساخت مصنوعات سنگی دارند. هرچند تراشیدن گرانیت سخت تر از دیگر سنگ های تزئینی می باشد ولی یکی از دلایل انتخاب آن در ساخت مصنوعات سنگی رنگ های زیبا و طبیعی آن می باشد. از سنگ گرانیت هلویی تایباد و دیگر سنگ های گرانیتی در ساخت آبنما ، پایه آیفون ، در راه پله ها و… استفاده می شود.

سنگ گرانیت هلویی تایباد،

همانگونه که در لیست بالا مشاهده می‌کنید با توجه به ویژگی هایی که دارد، هم در نمای داخل و هم خارج ساختمان کاربرد دارد و از آن در هر دو فضا استفاده می‌کنند.

در ادامه شما را با مزایای سنگ هلویی تایباد بیشتر آشنا می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مزایای سنگ گرانیت هلویی تایباد

این روزها سنگ گرانیت هلویی تایباد به یکی از گزینه‌های اول برای ساختمان‌سازی تبدیل شده است؛ چراکه سنگی زیبا و در عین حال محکم و مقاوم است!  این سنگ با تخلخل بسیار کم سنگی مقاوم به حساب می‌آید؛ چراکه نه تنها در برابر فشار و سایش به خوبی مقاومت می‌کند، بلکه در برابر سرما، گرما و ضربه نیز مقاومت زیادی دارد.

از نظر زیبایی و ظاهر،

جلاپذیری این سنگ بسیار خوب است و سطح آن نیز ساب براقی دارد؛ همین امر تایباد را به سنگی جذاب و زیبا تبدیل کرده.

جذب آب پایین!

از مهمترین ویژگی های این سنگ می‌توان به جذب آب پایین آن اشاره کرد.

معایب گرانیت هلویی تایباد

علاوه برمزایای زیادی که سنگ گرانیت هلویی تایباد دارد چند عیب نیز دارد. اما زیبایی و کیفیت بالای این سنگ باعث شده حتی با وجود معایب در صنعت ساختمان سازی طرفداران زیادی را داشته باشد. یکی از مهمترین معایب این نوع گرانیت و دیگر سنگ های گرانیتی وزن بالای آن می باشد که باعث افزایش بار مرده ی ساختمان می شود. از دیگر معایب این محصول عدم چسبندگی با ملات می باشد. اما برای حل این مشکل هنگام نصب آن توری پشت سنگ قرار می دهند یا سنگ را با پیچ به دیوار وصل می کنند. همچنین سنگ های گرانیتی عایق حرارتی و صوتی خوبی نیستند.


جهت خرید ، سفارش تولید و یا مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید.


مديريت        ۹۸۹۱۵۵۲۲۳۴۹۵+

كارخانه             ۰۵۱۳۸۸۰۱۴۲۱

قیمت گرانیت هلویی تایباد

اگر برای خرید این سنگ به فروشگاه مراجعه کردید، از رنج قیمت متفاوت این سنگ تعجب نکنید؛ چراکه پارامترهای مختلفی در قیمت تاثیر دارند و می‌توانند باعث بالا رفتن یا کم شدن قیمت نهایی بشنود. برخی از این پارامترها عبارتند از:

  • ابعاد و ضخامت: عمده کاربرد سنگ های گرانیتی در کف سازی و نمای ساختمان می باشد از این رو ضخامت آن اهمیت بالایی دارد. هرچه ضخامت سنگ بیشتر و ابعاد آن بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد.
  • کیفیت و فرآوری: هرچه آنالیز سنگ گرانیت به مقدار مطلوب نزدیکتر باشد کیفتی آن بالا تر است. همچنین روش فراوری سنگ ، برش ، ساب ، گونیا بودن و حتی روش استخراج در تعیین قیمت آن نقش دارند.
  • سورت و درجه سنگ: نسبت به سایر سنگ های ساختمانی گرانیت دارای سطح یکنواخت تری می باشد. فراموش نکنید هر چه سطح این سنگ پاک‌تر و بدون غده‌تر باشد، ارزش بیشتری دارد.

سنگ گرانیت مروارید مشهد

سنگ گرانیت کرم نهبندان